Monday 15 February 2010

.aku.

aku mulakan dengan Bismillah..menyusun kata ke akhir noktah..

tarikh penciptaan aku..Allah s.w.t je yg tau..dr telur yg tersenyawa menjadi setitik darah lalu menjadi seketul daging..lahirlah aku sbgai insan yg sempurna sifat (Alhamdulillah) pd 1:47am 6 jun 1988.di beri nama 'erna' oleh abah aku yg hensem smpi la umur 55 skang dan 'syazwana' oleh mama aku yg meletup tip top even dah 52 tahun.nak jage aku xsusah mama aku kate..tak kuat menangis..senang tido malam..xbyk meragam and xbyk sakit..at least aku tau mak ayah aku xsusah nk jage aku ms kecik2..Alhamdulillah..tapi makin besar makin kuat merajuk kate abah aku..hehe..mase kecik2 suke make up..lipstick nk merah je..pastu bibir muncungkan sbb takut lipstick tu hilang..orang tgk naik meluat je..tp aku dok bangga gila..aku jd yg bongsu smpi la umur 4taun..ade skali tu mama tnye..nk adik pmpuan ke nk adik laki..aku jwb ngn yakinnya..'nak adik laki'..mama lalu bertanya..'kenapa'..skali lg ngn yakin tnpa talian hayat aku jwb..'sbb tak suka nak kongsi2 barang'..Alhamdulillah la doa aku termakbul..dpt la adik laki..walaupun die gila shopping tahap melampau2 lebih drpd aku..at least aku tak payah kongsi pape ngn die..toilet pn sendiri2 ye..takde mase nk kongsi ngn dirimu adik!

aku membesar ngn family yg sgt close..mak ayah yg sgt supportive..ngn abg2 yg caring and adik yg..erkkk...ske teman aku ke 7e.tapi dr kecik..mmg aku je yg ske merantau..abg2 aku sume ske stay kt umah..aku lak dr umo 12 taun dah ke sabak bernam masuk skola agama..Sekolah Agama Menengah Tengku Ampuan Jemaah.tp tak lame..setahun pastu msuk skola harian..form 4 g lagi jauh..Maktab Rendah Sains Mara Batu Pahat..Johor..itu la tempat yg paling byak kelapa sawit yg pernah aku jmpe sepanjang hidup..habis form 5..merantau lg..dr selatan..aku gi plak ke hujung utara malaysia..perlis..blaja diploma 3tahun..and sekarang..lebih jauh..bukan setakat bertukar negeri..tp negara dan benua..dr malaysia..aku terbang jauh ke united kingdom..kenapa united kingdom??sebab mmg aku nk dtg sini since aku mengenali benua2 selain asia time drjah 5;dlm subjek kajian tempatan..

and disinilah aku..mengenali hidup ngn lebih mendalam..mengenal agamaku..mengenal diri aku..mengenal kebolehan aku..dan mengenal erti hidup sbenar..kadang2 tersungkur..tp kne berdiri sendiri n tak leh putus asa..even jauh dr family,kwan2 sehidup semati,and acek..aku tau Allah ade ngn aku..

0 comments: