Monday 14 June 2010

mengguna dan diperguna..

i keep asking myself.."kenapa aku selalu 'dipergunakan' oleh org lain..is it sbb aku pn slalu mempergunakan org lain?"kadang2 rasa tak sampai hati nk say 'NO' bile sape2 mntk tlg..even org yg x close ngn aku n aku bantai gk tolong..(adakah ini ayat riak?Astaghfirullah..ampunkan aku ya Allah..jiwa aku parah menahan marah!)

tapi yg menghairankan..tatkala aku resah gelisah ditimpa musibah..org2 yg aku tlg tu hilang..invisible..

dugaankah?atau salah niatkah aku semasa membantu org2 yg memerlukn pertolongan dari aku dahulu..ada 2  kemungkinan besar disitu..yg aku sendiri xtahu mane 1 yg betul..

tapi as manusia biasa..aku xlepas dr rase kecewa..bile kdg2 pertolongan tu org xnmpk..nmpk bile die susah je..bile dah senang..xde la de nk call2 aku..nk msg2..aku call pn xnk angkat..apehal lu bro...mmg nk kne..mmg xde hati dan perasaan..

pasni aku nk kne belajar say 'NO' bile org2 yg TIDAK LAYAK menerima pertolongan ini meminta tlg..pandai2 la ko bang..sendiri mau ingat....

1 comments:

Anonymous said...

mungkin anda perlu berfikir seketika.berkemungkinan anda pernah pergunakan orang lain untuk kepentingan anda sebelum ini tanpa disedari..